רצינו לספר ולהסביר מה אנחנו עושים, מה מטרת הפעילויות שאנחנו מציעים, למה חשוב להתנסות בהתמודדויות ובאתגרים חדשים, למה זה תורם ואיך זה משפיע,. ורגע לפני שנתחיל לתאר ולספר נגיד תודה לדותן חיים על ההשראה, התמונות והידע העצום שהוא חולק תמיד ובאהבה עם כולם.
רבים מכירים את האמרה כי ״משבר הוא הזדמנות״ , הזדמנות לצמיחה, ללמידה והזדמנות לשינוי. אבל למרות האופטימיות בחלק השני של האמרה, החלק הראשון תמיד נשמע די דרמטי, המילה משבר נשמעת תמיד מאיימת ומאד לא צפויה, לא משהו שמתכננים ובוודאי לא משהו שנבחר להיות בו.
ובכל זאת כיצורים חיים, אנחנו רוצים לצמוח, להתפתח, ללמוד ולגלות דברים חדשים על עצמנו, על הסביבה ועל אנשים שקרובים אלינו. אז מאיפה תגיע ההזדמנות לצמיחה, ואיך בכלל מתחיל שינוי?
כל אחת ואחד מאתנו בוחר/ת את הדרך שבה אנו חיים את חיינו, את המזון שאנו מכניסים לגופנו, את החברים שאיתם אנו מבלים ואת הטמפרטורה שבה מתאים לנו להימצא בכל זמן נתון. אפילו כאשר אנחנו יוצאים מהשגרה לחופשה שלנו אנחנו מנסים לשלוט בסביבה שלנו ולשדרג את מידת הנוחות שלנו.
אז מה קורה לנו כאשר אנחנו מגיעים לאזור שאיננו מוכר? תנסו לרגע לדמיין את עצמכם קמים בבוקר יום שבת, מעמיסים תיק על הגב, מאכסנים את הפלאפון במגירה, פותחים את דלת הבית ומתחילים ללכת. כל זה מבלי לדעת מה תפגשו בדרך, לאן תלכו וכמה זמן תצעדו. עתה נוסיף למרכיב "אי הידיעה" את השינוי בתנאים שהתרגלנו אליהם, כלומר בלי המיטה הנוחה שלנו, בלי המזגן, בלי המקרר ולפעמים גם בלי האנשים שבחרנו והתרגלנו לחיות איתם.
התנסויות חדשות, מאתגרות ולעיתים אף מפחידות, אך בו בזמן הן עוזרות לנו לגלות על עצמנו דברים חדשים ומותחות את הפוטנציאל האישי שלנו מעבר למוכר וליומיומי. כשאנשים יוצאים מהאזור הבטוח, מערכת שלמה של הגנות עשויה להתחיל לעבוד: כעס, אגרסיביות, שליטה, האשמת אחרים, הכחשה והדחקה. כל זה קורה בכדי לא להיות פגיעים ולעמוד מול עצמנו ברגעי פחד, חרדה, בדידות וחוסר אונים.
האזור החדש שאליו הגענו ביציאה מהאזור הבטוח והנוח נקרא גם אזור השינוי, זהו המקום שבו אנו למדים על עצמנו כיצד להתמודד עם השונות, עם הקושי, עם הפחד והמורכבות החדשה, אנחנו מפתחים כלים חדשים שמסייעים לנו לצלוח בבטחה את הקושי והמשבר. יתרה מכך, באזור זה יכולה להתגנב לה תחושה חדשה של חיוניות, גמישות, יצירתיות וביטחון.
גם לאזור השינוי יש גבול, גבול היכולת האישית להתמודד ברגע נתון עם הקושי, הגבול שמעבר לו אנו מגיעים אל אזור הסכנה, באזור זה לא רק שאין שינוי וצמיחה, אלא גם קיים בו פוטנציאל לנזק.
מודל שלושת האזורים מחולק לשלוש- האזור הבטוח, אזור השינוי ואזור הסכנה. מודל זה עוזר לנו למעשה להבין באופן מופשט את בסיס תפיסת העבודה הטיפולית באמצעות טבע ואתגר.
אנחנו ב"בשביל הדרך", מזמינים אתכם לצאת אתנו מהאזור הבטוח ולהיכנס בסקרנות ובאווירה אוהדת אל הפנימיות שלכם, ובכך להגיע אל אזור השינוי שלכם.
את כל זה אנחנו עושים במגוון פעילויות ותכניות שונות בטבע המשלבות אתגר, אשר מטרתן להוביל לשינוי.
צאו החוצה-כנסו פנימה
פורסם כפוסט בפייסבוק בתחילת דרכה של "בשביל הדרך".

תפריט נגישות